Ajándékküldés - Meglepetésem.hu

Meglepetésem.hu: az ajándékküldés nagymesterei

ajándék

Hogyan lett a Meglepetésem.hu a legkeresettebb ajándékküldő szolgálat Magyarországon?

Ajándékküldés online

A Meglepetésem.hu ajándék küldéssel foglalkozik, ezt a szolgáltatást online rendelheted meg, és különböző alkalmakra szerezhetsz meglepetést szeretteidnek, barátaidnak, kollégáidnak. Az online ajándékozás gyakorlatát az egymástól távol élő családtagok igénye teremtette meg: szerettek volna ők is örömet okozni karácsonykor vagy egy születésnap alkalmával a kisebb-nagyobb távolságok ellenére. A járvány idején pedig, amikor sokan veszítették el mobilitásukat, sokak számára nem is maradt más lehetőség, csak a távajándékozás. 

Jómagam egy budai kiskocsmában, a Fadruszban hallottam először a hely tulaja által elindított Meglepetésem.hu-ról, és el is könyveltem tizenkettő-egytucat webshopnak. Csak akkor keltette föl az érdeklődésemet, amikor Ádám (az oldal tulajdonosa)) a pult mögül osztotta meg pár panaszos észrevételét. Kérésemre elmesélte a koncepciót, és hogy milyen nehézségekkel küzd. Gondoltam, segítek rajta pár tanáccsal, és készítettem számára egy gyors weboldal felmérést, ami megmutatta az azonnal javítható kritikus hibákat. Mivel tetszett a hely, és jól is éreztem magam a Fadruszban, később egy vetélytárs-elemzést is felajánlottam neki, amivel gyorsan össze tudta hasonlítani a saját és a legfőbb vetélytársak közötti különbségeket.

Az ötletelések után lassan azon kaptuk magunkat, hogy egy éves üzleti terven törjük a fejünket. Az oldal 2019-ben indult, és jópár konkurens oldallal kellett felvennie a versenyt, aminek volt előnye és hátránya is. A hátrány abból fakadt, hogy a sok évvel korábban indult ajándékozásra specializálódott webshopok jóval ismertebbek voltak. Az előny pedig az, hogy nem saját kútfőből kellett kitalálni a legjobb gyakorlatokat, volt honnan ellesni a legjobb fogásokat. Persze a saját ötleteket sem lehetett megspórolni, amiket aztán a korábban forrásként használt oldalak tulajdonosai is elsajátítottak. 

Az első kisebb kihívások arra irányultak, hogy az alapvető SEO-hiányosságok, mint a kitöltetlen meta tagek, hiányzó ALT tagek pótlásra kerüljenek. Egy ajándék blog formájában elindult némi tartalomgyártás is, hogy a Google frissülő, a témában naprakész oldalnak lássa a webshopot. Később azon kaptuk magunkat, hogy hírleveket fabrikálunk, közösségi oldalakra posztokat gyártunk, és vadul törjük a fejünket, milyen célközönséget milyen alkalommal szólítsunk meg. Volt olyan ötlet, amire sajnos nem maradt idő, a Linkedin-kapcsolatok építése vagy a cégek személyes lelátogatása mind a mai napig egy kínzó adósság, talán év végéig sort kerítünk rá. (Ezek a céges célközönség jobb elérése miatt volnának fontosak.) 

Ugyanakkor sok feladatot elvégeztünk együtt, amire nagyon büszke voltam: ilyen volt a rendszeres tartalomgyártás, amelyet minden alkalommal kulcsszókutatás előzött meg, a Google Ads hirdetések kiszervezése egy profi PPC hirdetőnek. De említhetném a Facebook-oldal elemzését, ahol a hirdetések szintén egy sokéves tapasztalattal rendelkező közösségi média szakértő kezébe kerültek az eredmények kiértékelését követően. Mivel úgy találtuk, hogy nincs elég hivatkozás, ami a Meglepetésem.hu-ra mutatna, ezért külső linkeket is szerveztünk – ezzel párhuzamosan pedig a belső linkrendszert is átfésültük. 

Mindezek együtt meghozták a várva várt eredményeket: az ajándék küldés, ajándék rendelés, ajándékcsomag, ajándékkosár, ajándékbox kulcsszavakra minden esetben előrébb kerültünk a keresőben, vagy akár az első oldalra. Sőt, az ajándék küldés esetében meg is nyertük a versenyt egy hosszú küzdelem után, és az év utolsó negyedére elsők lettünk.

Ezzel együtt bővítettük az eredeti alkalmak számát, a születésnapi ajándékozás, névnapi, valentin-napi, anyák napi, nőnapi, húsvéti, karácsonyi ajándékozás listáját kiegészítettük esküvői/évfordulós, apák napi, babaváró, gyereknapi, Mikulás és ballagási ajándékozással. Az ajándékcsomagok kapcsán Ádám ügyesen zsonglőrködött: ami nem nyerte el a közönség tetszését, azt csakhamar kivezette a kínálatából, is minden hónapban próbált 1-1 új ajándékcsomagot vagy ajándékkosarat bevezetni. Nőtt az oldal forgalma, és a megrendelések száma is. 

A járvány ideje alatt sok webshop forgalma megugrott, a kérdés már csak az, hogy a korlátozások elmúltával, a mindennapi élet újra indulásával kik azok, akik képesek hozni a számokat, eredményeket (bár ki tudja még, mit hoz a 4. hullám). A Meglepetésem.hu tulajdonosa, Ádám felkészülten néz a jövőbe: a függőben maradt feladatok lezárásával és pár új, ígéretes üzleti ötlettel minden reménye meglehet, hogy az élvonalban maradjon vállalkozása. 

Google Analytics Meglepetésem.hu statisztika

Vélemény, hozzászólás?