Apró Bisztró forgalmának felpörgetése

Egyéb

Apró Bisztró ételrendelés házhozszállítással vagy elvitelre: lakjanak jól a 11. kerületben az emberek pizzával, hamburgerrel és rántott hússal, amit minőségi alapanyagokból készítenek – de hogy tudok én ebben segíteni projektmenedzserként?

Lassan ötödik éve, hogy a 11. kerületben dolgozom. Sokféle helyről rendeltem eddig ételt, ha nem tudtam előző este ételt készíteni másnapra. Voltak helyek, ahonnan időben, finom ételek érkeztek, de kiemelkedő élményt egyik se nyújtott. Egyszer felfigyeltem arra, hogy a kollégáim ínycsiklandó pizzából falatoznak. Megkérdeztem, honnan rendelték, hát az Apró Bisztróból van a pizza. Megkínáltak, és örömmel elfogadtam egy szelet pizzát. Mennyei volt a karamellizált hagyma! Kiderült, a bisztró specialitását, az Apró Betyárt kóstolhattam.

A következő alkalommal, amikor nem volt otthonról hozott elemózsiám, és közeledett a választás, hogy mit is ebédeljek, eszembe jutott az Apró Bisztrós pizza. Nosza, rájuk kerestem a neten, az oldalukon megadott telefonszámon már hívtam is őket. Alig 40 perc alatt már az asztalomon is gőzölgött egy hamisítatlan, vékonytésztájú, hólyagos szélű Apró Betyár. Most én kínáltam vissza a múltkori kollégát. 

A járvány ideje alatt nagyon pörögtek az események, az elején az egész cégműködést át kellett gondolni, majd átalakítani a napi rutint. Aztán a szervezés miatt kiesett időt kellett valahogy ellensúlyozni. Minden este holtfáradtan értem haza, semmi kedvem nem volt a főzéssel vesződni. Mindennapossá vált, hogy a kollégáimmal az Apró Bisztróból kértük az ételt: pizzát, hamburgert, tésztát, rántott húst. És ízlett mindegyik, nem tudtam olyan ételt rendelni, ami hibázott volna valahol. Jó, mondjuk a Carbonárát vagy a Bolognait is személy szerint én másképp készítem otthon, de ezek is szuperek voltak. Hurrá, egy jó hely! 

Aztán a cég még közelebb költözött a Bisztróhoz, alig pár méterre voltunk egymástól. Kipróbáltam szinte az összes ételük, beleértve a napi menüt is. Nem ért csalódás egyszer sem. Viszont egyszer szóba került, hogy a weboldal lehetne jobb is, és nem mindig tudnak időt szánni a reklámozásra. Felajánlottam a segítségem, így kezdtünk el dolgozni közösen azon, hogy még több emberhez jussanak el az Apró Bisztrós finomságok. 

Apró Bisztró projekt 

Az alábbiakban a kihívás részleteit írom le, hogy érthető legyen, milyen problémákkal küzd egy vendéglátós, ha online szeretne reklámozni. 

A bisztró weboldalának javítandói

A Bisztró weboldalát egy Vendéglátóprogram nevű vállalkozás adja, nagy előnye, hogy a leadott rendeléseket rögzíti, nyilvántartja, ami segíti a könyvelést és a napi adminisztrációt is. Nagy hátránya, hogy amikor egy közepes méretű hibalistával megkerestem őket (pl. nem hívható szám a főoldalon, vagy nem szerkeszthető title és description meta tagek), akkor azt a választ kaptam, hogy egyedi kérésekkel nem tudnak foglalkozni 2 hónapig szervercsere miatt. 

Hm. Nem hinném, hogy egy szervercsere 2 hónapig kellene hogy tartson normál keretek között, és maguk a kérések sem olyan “egyediek”, egy valamirevaló oldalnak ezeket épp úgy tudnia kell, mint ahogy a mobilos megjelenés is egy alap elvárás ma. A levelezés hosszas, és még nem látni a végét, pedig a változtatások gyors sikereket hoztak volna. A Google keresőrobotjai most ugyanis azt látják az oldalon, hog titleként és descriptionként is ‘főoldal’ van megadva. 

Sajnos erre a gyatra kulcsszóra sem található a Bisztró az első tízben – érdekességképp összeszedtem, kik vannak elől “főoldal”-ra, vagyis kik azok, ahol valószínűleg még hírből se hallottak keresőoptimalizálásról.

  1. nyugdijbiztositas.tcs.allamkincstar.gov.hu: Nyugdíjbiztosítás: Főoldal
  2. www.antsz.hu: ANTSZ – Főoldal
  3. www.antsz.hu: Főoldal – ANTSZ
  4. my.telenor.hu: MyTelenor: Főoldal
  5. kormany.hu: Magyarország Kormánya – főoldal
  6. allatvedelem.kormany.hu: Főoldal – Magyarország Kormánya
  7. www.vodafone.hu: Vodafone: Mobil, Internet, TV, Telefon | Vodafone
  8. nav.gov.hu: Főoldal – NAV
  9. tevadmin.nrszh.hu: NRSZH Tevadmin Rendszer – Főoldal
  10. www.budapestbank.hu: Budapest Bank főoldal

Külön gratuláció az ANTSZ-nek, amiért két helyet is sikerült elfoglalni, és a Vodának, akiknek a title-jében nem is szerepel a Főoldal, és mégis megcsípték a 7. helyet. 

A weboldal hibáinak a javításán túl azt javasoltam még, hogy próbáljanak releváns linkeket szerezni, kiderült például, hogy az egyik tulajdonosnak van egy gasztroblogja, ahol ki lehetne tenni egy posztot egy szép nagy kövér linkkel az Apróra. 

Apró Bisztró a Facebookon és az Instán

Az Apró Facebook oldalán nagyon aktívak a tulajdonosok, gyönyörű képeket és ételleírásokat közölnek nap mint nap – főleg a napi menüről. Megegyeztünk, hogy mivel nem a napi menüre, hanem a pizzára, hamburgerre, rántott húsra szeretnék kihegyezni az üzletet, ezért ezzel kapcsolatos posztokat, hirdetéseket is kiteszünk a folyamba. 

Ezen felül frissítettem a Facebook leírásukat a fenti kulcsszavakkal, a hirdetésekben szereplő fájlnevei szintén kulcsszavak alapján születtek meg. Visszapörgettem a posztokat egészen 2019-ig, és kiküldtem az összes posztot lájkolónak egy Ajánlást is, bőven 100 felett – ezekből mind a mai napig érkeznek oldalkedvelések. 

A jövőben több tematikus, kiemelt kajás naphoz (pizza nap, hamburger nap) kapcsolódó posztot terveztünk. 

Az Apró Insta oldalához bekértem egy ajánlatot, ami kedvező volt, de végül úgy döntöttünk, nem indítjuk el az összes frontot, ezt egyelőre továbbra is az egyik tulajdonos vezeti – sok a fotó, optimalizálni még ráérünk ezt a felületet. 

Apró Bisztró egyéb felületeken: Google Ads és Pinterest

Ha a Facebookon sikerült elérni a kitűzött célokat, a következő 2 kihívás a Google Ads és a Pinterest lesznek. 

Az előbbi esetében azért beszélhetünk kihívásról, mert az “apró bisztró” kulcsszóra igencsak nehéz lesz versenyezni a Netpincérrel, ahol a hely szintén megtalálható. Igaz, csak dekstopon jut el a felhasználó a Netpincér felületén az Apró oldalára. Mobilon, ha van Netpincéres applikáció letöltve, akkor az applikációba nyit be a böngésző, de egy olyan listára, ahol Apró Bisztrónak se híre, se hamva. 

Ezt a jelenséget jeleztem a Netpincér felé, elküldve egy screenrecordert. Az észrevételt fogadták ugyan egy pár nap elteltével, de azóta nincs reakció. Valószínűleg fejlesztőik dolgoznak az ügyön. Kíváncsian várom, lesz-e megoldás, hiszen a jelenség érinti az összes keresést, és a keresések nagyon nagy százalékban mobilról érkeznek. Csak épp a keresés tárgyát nem fogják találni a felhasználók. 

A Google Ads-hez egy alapos kulcsszókutatást tervezek, és a geolokációra szeretném kihegyezni a kampány felállítását. Ugyanis a 11. kerület bizonyos helyeire egyszerűen nem érdemes kiszállítani ételt, mert a parkolással annyi idő megy el. 

A Pinterest egy számomra is megoldandó feladat, mindössze egyetlen cikket olvastam eddig. Sokszor a brand erősítésére ajánlják ezt a képmegosztó felületet, az említett cikk viszont konkrét konverziókról számolt be – kíváncsi vagyok, hogy az útmutatás alapján sikerül-e több megrendelést hozni az Apró Bisztrónak.

 

Vélemény, hozzászólás?